Privat
Bedrift
Proff

Behandlingstid meldinger opp til 125A

Behandlingstiden på meldinger opp til 125A er på sitt laveste siden august 2016.

Mann på kundesenter. Foto

Laveste behandlingstid på over 3 år

Behandlingstiden på meldinger har blitt redusert siden midten av juli og endte i november på 8 virkedager. Vi må helt tilbake til august 2016 for å finne lavere behandlingstid på serviceerklæringen. Avdelingen som behandler disse meldingene har økt antallet ressurser i flere omganger i 2019. Vi forventer og vil jobbe for at behandlingstiden skal holde seg lav godt inn i 2020.  

Manglende kapasitet i eksisterende nett, utfordringer med grunneieravtaler osv. vil påvirke behandlingstiden i de enkelte prosjektene. Behandlingstiden kan derfor være mye lengre på noen prosjekter enn det statistikken tilsier. Nå vil vi imidlertid begynne se på meldingen tidligere enn da behandlingstiden var lengre.

Direktebehandlede meldinger (der OV ikke skal endres)

Meldinger der OV ikke endres har kort behandlingstid. Målet er å behandle disse meldingene innen 3 virkedager.