Privat
Bedrift
Proff

Hva skjer når det er strømbrudd? Slik jobber vi i Hafslund Nett

Det er været som står bak de fleste langvarige strømbrudd i Norge. Ved varsel om storm, lyn og torden sørger vi for å kalle inn ekstra mannskap slik at vi kan jobbe så effektivt som mulig for å sikre strømforsyningen.

Feilretting i strømmast. Foto

Vi jobber døgnet rundt hvis det kreves. Du kan være trygg på at vi gjør alt vi kan for at du skal få strømmen tilbake så raskt som mulig.

Stormer som herjer skaper farlige forhold, noe som gjør feilretting til farlig arbeid. Det betyr at det noen ganger tar lenger tid å gjenopprette strømforsyningen enn vi skulle ønske.

  • Sjekk strømbruddkartet vårt. Her registreres alle kjente strømbrudd. Hvis kartet viser at ditt område er berørt, betyr det at vi er klar over strømbruddet og er i gang med feilretting.

  • Vi sender SMS til kunder som er strømløse på grunn av feil i høyspentnettet. Feil i lavspentnettet, altså det siste strekket fra transformator og inn til huset ditt, blir dessverre ikke fanget opp av våre varslingssystemer.

  • Ta kontakt med oss for å melde om strømbrudd som ikke er registrert i kartet. Ring vår døgnåpne driftssentral på telefon 22 44 10 40.

  • I perioder hvor mange kunder er rammet, prioriterer vi feilretting. Dersom vi ikke har kapasitet til å besvare telefoner, sørger vi alltid for å legge ut talemeldinger med informasjon om situasjonen.

Strømledninger på avveie er livsfarlig

Uvær kan føre til at ledninger blåser ned på bakken. Disse kan være strømførende og berøring kan være livsfarlig.

Hvis du oppdager slike strømledninger ber vi deg om å holde avstand og melde fra til oss så raskt som mulig.